Wat vooraf ging - Reisverslag uit La Rioja, Argentinië van Jeroen - WaarBenJij.nu Wat vooraf ging - Reisverslag uit La Rioja, Argentinië van Jeroen - WaarBenJij.nu

Wat vooraf ging

Door: jeroenverweg

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

19 Juli 2012 | Argentinië, La Rioja

M`n reis van vorig jaar begon eigenlijk al voor Kerst, dus ruim een half jaar van te voren. Al in of kort na de zomer van 2010 had ik besloten om in 2011 rond te gaan reizen in Zuid-Amerika. Vanaf die tijd af en toe prijzen van vliegtickets vergelijken en blogs van anderen lezen op internet. Heel leuk om te doen, veel voorpret!

De reis zelf is genoeg aan bod gekomen in m´n verhalen van vorig jaar. En ook daarna nog heb ik er heel vaak aan teruggedacht en er over gesproken. Op allerlei manieren, van het groot en op canvas afdrukken van een stuk of 10 van m´n mooiste foto´s, tot het (opnieuw) doorbladeren van m´n gemaakte foto-album.

De indrukken zijn zo lang zo vers gebleven dat het lange tijd leek alsof ik pas net terug was. En dus ook nog niet direct aan een nieuwe reis dacht. Daarom heeft het wel enige tijd geduurd voor ik weer vooruit keek, naar een nieuwe reis. Maar met kleine dingen werd de zin om weer te gaan steeds groter. Of dat nou de vragen van vrienden en familie waren (Ga je weer zo ver weg?) of de geboekte aanstaande Zuid-Amerikareizen waarover op school enkele leerlingen of collega`s vertelden.

Uiteindelijk heb ik dus weer geboekt. Dit keer wat korter en slechts naar 1 land. Ik wil graag de Olympische Spelen (op TV) kijken en dat gaat thuis beter dan in Zuid-Amerika. Daarom wil ik uiterlijk begin augustus terug zijn. Het eerste plan, eigenlijk al ontstaan tijdens de reis vorig jaar, was om zeg maar verder te reizen vanaf Lima, waar ik vorig jaar gebleven was. En van daaruit noordwaarts, naar Ecuador (Galapagoseilanden) en Colombia en dan ofwel richting de eilanden Aruba, Bonaire Curacao ofwel richting midden-Amerika. Gezien de keus om korter te gaan was dat plan niet haalbaar en heb ik gekeken naar de mogelijkheid om alleen de Galapagoseilanden en een stukje Ecuador te bezoeken. Maar de vliegprijzen van e2000,- naar de hoofdstad Quito met daarop nog zo´n 2000 dollar voor het bezoeken van de eilanden waren me wat te veel van het goede.

Omdat ik vorig jaar van een aantal medereizigers heel positieve verhalen over Buenos Aires (BA) had gehoord en ik die stad toen had `overgeslagen`, ben ik daar naar gaan kijken. Dat bleek betaalbaar! Dus een weekje van te voren toch geboekt uiteindelijk, min of meer last-minute dus.
Drie weken rondreizen in BA en het noorden van Argentinie gaat volgens mij hartstikke leuk worden!! :)

  • 21 Juli 2012 - 19:24

    Heel Fijn, Die Versl:

    agen!!! Bedankt en een hele mooie reis gewenst, Jan en Andrea.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, La Rioja

Jeroen

Actief sinds 29 Juni 2011
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 33134

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 19 Augustus 2014

Midden-Amerika

13 Juli 2012 - 03 Augustus 2012

Buenos Aires en Noord-Argentinië

12 Juli 2011 - 23 Augustus 2011

Zuid-Amerika

Landen bezocht: